Før besøket

ansatte ved arken dyreklinikk

Før besøket er det viktig å tenke på noen ting for å gjøre reisen til klinikken, samt besøket hos veterinæren så trygt og positivt som overhodet mulig, for dyrene og deg.

Kjære dyreeier

Vi ønsker at du leser igjennom disse Covid-19 tiltakene før besøket.

• Hold minst en meter avstand til ansatte og andre dyreeiere.
  • Bruk munnbind om ønskelig
  • Kom til avtalt tidspunkt, unngå å komme tidlig.

Har du, eller noen du nylig har vært i kontakt med, luftveissymptomer eller på annen måte symptomer som kan relateres til Covid-19 ønsker vi at du ikke kommer til klinikken. Da er det viktig at du ringer oss, slik at vi sammen kan legge en plan for hvordan vi kan hjelpe dyret ditt på best og tryggest mulig måte.

Når du kommer til klinikken

Luft hunden godt før dere går inn i klinikken. Når dere kommer inn sier dere i fra til resepsjonen at dere har kommet, og tar så hunden på vekten for å registrere dagens vekt.

Blir hunden stresset av å vente i resepsjonen kan hunden vente i bilen, eller dere kan få komme inn på et konsultasjonsrom å vente.

Hva skal du ha med deg?

Bruk alltid et kort kobbel så hunden er nær deg hele tiden når den er i klinikken. Flexibånd må være låst i kort lengde. Ha gjerne med deg poser, godbiter og eventuelt dokumenter som helsebok, pass eller forsikringsbrev.

Ha alltid katten i et transportbur eller en god sele med kobbel.

Veterinær Anne Sofie Stie-Welsh ved Arken Dyreklinikk

Hvordan foregår konsultasjonen hos veterinæren?

Inne på konsultasjonsrommet starter veterinæren med å stille deg som eier en del spørsmål, og går igjennom sykdomshistorien for å avklare hva du som eier ønsker at veterinæren skal undersøke under denne konsultasjonen.

Når dette er avklart starter veterinæren en klinisk undersøkelse av hunden. Det vil si veterinæren lytter nøye på lunger og hjerte, sjekker tenner, øyne, ører og lymfekjertler. For å komme til bunns i årsaken til sykdommen kan det være behov for en utvidet spesialundersøkelse. Det kan for eksempel være røntgen, ultralyd, blodtrykksmåling og EKG. Å analysere blodprøver, urinprøver og avføringsprøver kan også være nødvendig for å stille en diagnose eller for å utelukke sykdommer.

Når konsultasjonen hos veterinæren er ferdig, går eier til resepsjonen for betaling. Hvis hunden blir stresset av å være hos veterinæren kan eier ta hunden i bilen, og ta betaling etterpå.

Betaling og pris

Betaling forekommer direkte etter konsultasjonen, i resepsjonen. Vi tar de fleste typer bankkort og kredittkort, samt selvsagt kontant betaling. Vi gir ikke ut faktura, men det er mulig å opprette dyrekonto hos Resurs bank, da vil du få det på faktura og/eller delbetaling. Les mer om dyrekonto hos resurs bank her

Pris på undersøkelsen kan du alltids spørre om på forhånd.

Forsikring og direkteoppgjør

Sykdom, ulykker og andre ting kan skje fort og uventende med dyrene våre. Dette kan gi uforutsette utgifter hos veterinæren. Da er det alltid trygt og godt å vite at kjæledyret er forsikret. Forsikringsselskapene har ulike vilkår og erstatningsbeløp. Det er dyreeier selv som tar kontakt med forsikringsselskapet for å tegne forsikring på sitt kjæledyr.

Hvis du har forsikring på kjæledyret ditt og beløpet er over 2500kr, er det en mulighet at vi sender inn betalingen/saken direkte til forsikringsselskapet ditt. Vi har direkteoppgjør med disse forsikringsselskapene:

• Agria Dyreforsikring
  • Gjensidige forsikring
  • IF forsikring
  • Frende forsikring
  • Nemi forsikring
  • Fremtind forsikring

Dersom du ønsker at vi sender det inn til forsikringsselskapet for deg vil det påløpe et administrasjonsgebyr på 250kr pr sak.

Ta kontakt for spørsmål eller timebestilling

Har du spørsmål eller er du i karantene og trenger akutthjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss her

Vi er her for dyret ditt og deg.