Før besøket
Kjære dyreeier
Før besøket er det viktig å tenke på noen ting for å gjøre reisen til klinikken, samt besøket hos veterinæren så trygt og positivt som overhodet mulig, for dyrene og deg. Så skal man lufte hunden før timen? Hva skal man ha med seg? Kan man få faktura? Les mer under for tips og råd i forhold til klinikkbesøket.
Du kan også lese tips og råd her, hvordan gjøre klinikkbesøket og bilturen så trygg og positiv som mulig for katten.
Når du kommer til klinikken
Luft hunden godt før dere går inn i klinikken. Når dere kommer inn sier dere i fra til resepsjonen at dere har kommet, og tar så hunden på vekten for å registrere dagens vekt.
Blir hunden stresset av å vente i resepsjonen kan hunden vente i bilen, eller dere kan få komme inn på et konsultasjonsrom å vente.
Hva skal du ha med deg?
Bruk alltid et kort kobbel så hunden er nær deg hele tiden når den er i klinikken. Flexibånd må være låst i kort lengde. Ha gjerne med deg poser, godbiter og eventuelt dokumenter som helsebok, pass eller forsikringsbrev.
Ha alltid katten i et transportbur eller en god sele med kobbel.
Hvordan foregår konsultasjonen hos veterinæren?
Inne på konsultasjonsrommet starter veterinæren med å stille deg som eier en del spørsmål, og går igjennom sykdomshistorien for å avklare hva du som eier ønsker at veterinæren skal undersøke under denne konsultasjonen.
Når dette er avklart starter veterinæren en klinisk undersøkelse av hunden. Det vil si veterinæren lytter nøye på lunger og hjerte, sjekker tenner, øyne, ører og lymfekjertler. For å komme til bunns i årsaken til sykdommen kan det være behov for en utvidet spesialundersøkelse. Det kan for eksempel være røntgen, ultralyd, blodtrykksmåling og EKG. Å analysere blodprøver, urinprøver og avføringsprøver kan også være nødvendig for å stille en diagnose eller for å utelukke sykdommer.
Når konsultasjonen hos veterinæren er ferdig, går eier til resepsjonen for betaling. Hvis hunden blir stresset av å være hos veterinæren kan eier ta hunden i bilen, og ta betaling etterpå.
Betaling og pris
Betaling forekommer direkte etter konsultasjonen, i resepsjonen. Vi tar de fleste typer bankkort og kredittkort, samt selvsagt kontant betaling. Vi gir ikke ut faktura, men det er mulig å opprette dyrekonto hos Resurs bank, da vil du få det på faktura og/eller delbetaling. Les mer om dyrekonto hos resurs bank her
Pris på undersøkelsen kan du alltids spørre om på forhånd.
Forsikring og direkteoppgjør
Sykdom, ulykker og andre ting kan skje fort og uventende med dyrene våre. Dette kan gi uforutsette utgifter hos veterinæren. Da er det alltid trygt og godt å vite at kjæledyret er forsikret. Forsikringsselskapene har ulike vilkår og erstatningsbeløp. Det er dyreeier selv som tar kontakt med forsikringsselskapet for å tegne forsikring på sitt kjæledyr.
Hvis du har forsikring på kjæledyret ditt og beløpet er over 2500kr, er det en mulighet at vi sender inn betalingen/saken direkte til forsikringsselskapet ditt. Vi har direkteoppgjør med disse forsikringsselskapene:
- Agria Dyreforsikring
- Gjensidige forsikring
- IF forsikring
- Frende forsikring
- Nemi forsikring
- Fremtind forsikring
Dersom du ønsker at vi sender det inn til forsikringsselskapet for deg vil det påløpe et administrasjonsgebyr på 250kr pr sak.
Ta kontakt for spørsmål eller timebestilling
Har du spørsmål eller er du i karantene og trenger akutthjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss her
Vi er her for dyret ditt og deg.